• Archive
  • Contact
توضيحات :
<-Description->
منوي اصلي
درباره ما

آموزش کاربردی تحلیل بنیادی و تکنیکال بورس اوراق بهادار تهران
کدام نوع تحلیل در بورس ایران را، مفیدتر می دانید؟

آخرين مطالب
محبوب ترین ها

آمار وبلاگ
بازدید امروز : 2068
بازدید دیروز : 269
بازدید کل : 181523
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 15
کاربران عضو شده : 25

مهمترین اخبار بورسی

اطلاعات مهم

تبلیغات
1 2 3 4 5
نويسنده : ایمان صاحبدادی | دسته بندي : بورس, فرابورس, | نسخه قابل چاپ

تاريخ ارسال مطلب : 1393/2/30 - 01:12

جورج سوروس در سال 1930 در مجارستان متولد شد. در سنین جوانی سوروس فعالیت معاملاتی خود را در بازار سیاه مجارستان در طی جنگ جهانی دوم آغاز کرد . با اجتناب از سرنوشت بسیاری از مردم یهودی او به عنوان نوه ی یکی از مقامات مجارستان از اشغال نازی ها جان سالم به در برد و مجارستان را در سال 1947 به قصد زندگی در انگلستان ترک کرد .


در طی زمان زندگی در انگلستان سوروس  از مدرسه اقتصاد لندن فارغ التحصیل شد. در حالی که تحصیل سوروس تازه آغاز شده بود به کار یک معلم و فیلسوف به نام کارل پوپر علاقه مند شد که  تاثیر زیادی در تفکر  ،  حرفه و کارهای بشر دوستانه بعدی او داشت . 


در سال 1956 او به ایالات متحده رفت و به طور عمدع بع عنوان یک تحلیلگر مالی مشغول به کار شد .

 

 سوروس اذعان دارد که مقاصد خود را به طور در وال استریت به موضوعات مورد علاقه خود یعنی نوشتن و فلسفه معطوف کرد .سوروس در سال 1969 اولین صندوق های تامینی خود را دور از ساحل بنا نهاد ، که تا حد زیادی از طریق سفته بازی وسیع و پر بازده گشت  .

 

در تحلیلهای مالی در سال 1990 اعلام گزدید که که این سفته بازی ها در  تضعیف اقتصادهای آسیایی و آمریکای لاتین نقش عمده ای داشته است .


در سال 1970 سوروس شرکت صندوق کوانتومی را  با جیم راجرز تاسیس کرد و توانست  بیش از 4000 درصد بازدهی در عرض ده سال پس از آن ایجاد کند که بیشتر ثروت گسترده سوروس را رقم زد و دارایی خالص او را به 11 میلیارد دلار رساند .

 
در سال 1979 سوروس فعالیت های بشردوستانه خود را با ارائه کمک های مالی برای دانش آموزان سیاه پوست با حضور در دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی آغاز کرد امروز او رئیس موسسه جامعه باز است و تاسیس بسیاری از سازمان های خیریه که در بیش از 50 کشور جهان از جمله اروپای مرکزی و شرقی، شوروی سابق، آفریقا، امریکا لاتین، آسیا، و ایالات متحده آمریکا  که در حال حاضر فعال هستند از خدمات او محصوب میگردد. در سال های اخیر شبکه بنیادهای سوروس بیش از 400 میلیون دلار برای حمایت از پروژه های بشر دوستانه صرف کرده است .

  

 در سال 1992، سوروس تاسیس دانشگاه مرکزی اروپا را با توان مالی خود در بوداپست مجارستان پایه ریزی کرد . 


در سال 1988 سوروس برای پیوستن به تصاحب بانک فرانسه دعوت شد ، اما او این پیشنهاد را نپذیرفت، به جای آن سهام این بانک را خرید اما در سال 2002، دادگاهی در فرانسه حکم داد که سوروس قادر به انجام این معامله از نظر قانونی نبوده و بیش از 2 میلیون دلار جریمه شد .


سوروس بیشتر شهرت خود را در سال 1992 میلادی کسب کرد ، زمانی که او اقدام به عرضه 10 میلیارد پوند با نرخ کمتر  از بانک مرکزی انگلیس کرد و  باعث کاهش اعتبار پوند در برابر دلارگردید که در اقتصاد انگلستان به دوشنبه سیاه معروف شد و  سوروس حدود 1،1 میلیارد دلار آمریکا  از این معامله خود سود به دست آورد و معروف شد به "مردی که بانک مرکزی انگلستان را شکست." 

سوروس در سال 1997 در شرایطی مشابه به ایجاد بحران مالی آسیا و پایین آوردن ارزش پول مالزی (
ringgit)، متهم شد.

 


برچسب‌ها :

1 2 3 4 5
نويسنده : ایمان صاحبدادی | دسته بندي : بورس, فرابورس, | نسخه قابل چاپ

تاريخ ارسال مطلب : 1393/2/24 - 01:33



گناه نابخشودني شماره ١ در سرمايه‌گذاري

باور داشتن اين موضوع که براي بدست آوردن بازده‌هاي بيشتر، بايد حرکت بعدي بازار را پيش‌بيني کرد.

واقعيت:

سرمايه‌گذاران بسيار موفق در پيش‌بيني حرکت بعدي بازار، هيچگونه برتري نسبت به من يا شما ندارند


 گناه نابخشودني شماره ٢ در سرمايه‌گذاري

باور «مشاور»: اگر من نمي‌توانم بازار را پيش‌بيني کنم، حتماً شخصي هست که بتواند اين کار را انجام دهد ـ تمام کاري که بايد انجام دهم، پيدا کردن آن شخص است.

واقعيت:

اگر شما بتوانيد واقعاً آينده را پيش‌بيني کنيد، آيا آگاهي خود را از روي پشت بام‌ها به همه اعلام مي‌کنيد؟ يا آنرا به هيچکس نمي‌گوئيد با ارائه درخواست خريد به شركت كارگزاري و انجام معامله پول زيادي بدست مي‌آوريد؟

الاين گارزارلي، يک تحليل‌گر تكنيكال ناشناس بود که در ١٢ اکتبر ١٩٨٧، «فروپاشي مالي قريب الوقوعي در بازار سهام» را پيش‌بيني کرد. اين پيش‌بيني دقيقاً يک هفته پيش از دوشنبه سياه اکتبر بود.


 گناه نابخشودني شماره ٣ در سرمايه‌گذاري

باور اين موضوع که اطلاعات داخلي راه بدست آوردن پول کلان مي‌باشد.

واقعيت:

وارن بافت، ثروتمندترين سرمايه‌گذار دنيا است. منبع مورد علاقه او براي كسب رهنمودهايي براي سرمايه‌گذاري، معمولاً به طور مجاني در دسترس است: گزارشات ساليانه شرکت‌ها!


گناه نابخشودني شماره 4 در سرمايه‌گذاري

تنوع بخشي (متنوع سازي پورتفو)

واقعيت:

سابقه خيره‌کننده وارن بافت، از تشخيص تعداد محدودي سهم‌هاي برجسته ـ و سپس سرمايه‌گذاري کلان تنها در همين چند شرکت، ناشي مي‌شود.


گناه نابخشودني شماره 5 در سرمايه‌گذاري

باور اين موضوع که براي بدست آوردن سود‌هاي بزرگ بايد ريسک‌هاي بزرگ انجام داد.

واقعيت:

همچون کارآفرينان، سرمايه‌گذاران موفق نيز به شدت مخالف ريسک هستند و هر کاري بتوانند انجام مي‌دهند تا از ريسک اجتناب کنند و زيان را به حداقل برسانند.

 

گناه نابخشودني شماره 6 در سرمايه‌گذاري

باور داشتن به وجود يك «سيستم»: شخصي در جايي، سيستمي بوجود آورده است ـ با برخي از پيچيدگيهاي خاص در تحليل تكنيكال، تحليل بنيادي، معاملات کامپيوتري، مثلث‌هاي گان، يا حتي طالع بيني ـ که سود سرمايه‌گذاري را تضمين مي‌کنند.

واقعيت:

اين باور، يکي از پيامدهاي باور داشتن كلام مشاور است ـ اگر يک سرمايه‌گذار بتواند تنها به سيستم يک مشاور دسترسي پيدا کند، قادر خواهد بود به همان ميزاني که مشاور مي‌گويد پول در‌آورد. آسيب‌پذيري منطقي گسترده در مورد اين گناه نابخشودني در سرمايه‌گذاري اين است که چرا افرادي که سيستم‌هاي مربوط به معامaله را مي‌فروشند، پول خوبي بدست مي‌آورند.


گناه نابخشودني شماره 7 در سرمايه‌گذاري

باور به اينکه شما مي‌دانيد در آينده چه چيزي رخ مي‌دهد و مطمئن بودن از اينکه بازار بايد «بطور اجتناب ناپذير»، درستي باور شما را اثبات کند.

واقعيت:

اين باور يکي از ويژگي‌هاي عادي کساني است که اشتياق بيش از حدي به سرمايه‌گذاري دارند. تقريباً همه با ايروينگ فيشر موافق بودند، هنگامي‌که او مدعي شد: «سهام به سطح بالاي جديدي رسيده است.» ـ دقيقاًچند هفته قبل از فروپاشي مالي بازار سهام در سال ١٩٢٩! هنگامي‌که در دهه ١٩٧٠ ارزش طلا افزايش يافت، باور اينکه بوجود آمدن تورمي حاد غيرقابل اجتناب است، آسان بود. با توجه به قيمت‌هاي yahoo.com، Amazon.com، eBay، و صدها شركت اينترنتي ديگر، که هر روز افزايش مي‌يافت، شعار وال‌استريت در دهه ١٩٩٠: «سود مهم نيست»، درست به نظر مي‌رسيد.


برچسب‌ها :

1 2 3 4 5
نويسنده : ایمان صاحبدادی | دسته بندي : بورس, فرابورس, | نسخه قابل چاپ

تاريخ ارسال مطلب : 1393/2/22 - 00:58


وارن بافت 74 ساله، امسال به عنوان یکی از  ثروتمندترین ترین مردان جهان معرفی شد. او یه اکنون بزرگترین سرمایه‌گذار جهان است، کار خود را از سن سیزده سالگی به عنوان روزنامه‌فروش دوره گرد آغاز کرد و یک مزرعه کوچک خرید. بافت در ابتدا، هیچ سرمایه‌ای نداشت اما حالا دارایی خالص او در حدود 52 میلیارد دلار است. اگر می‌خواهید با او و شیوه یسب و یارش آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

بافت در شهر اوماها در ایالت نبراسکای امریکا سکونت دارد و از جمله شرکت‌های معروفی که او سهامدار آنهاست، امریکن اکسپرس و ژیلت‌ اند.


او مدیر عامل و مالک بیشترین سهام شرکت «برکشایر هات اوی» است. بافت در ماه ژوئن سال ۲۰۰۶، ۸۳ درصد از دارایی خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا یرد. حجم دلار اهدایی او تقریبا 30 میلیارد دلار است؛ اهدای دارایی در این سطح در تاریخ بی‌نظیر بوده ‌است.


بافت به داشتن زندگی مقتصدانه و رفتار فروتنانه مشهور است. او کماکان در خانه خود در داندی یه در سال ۱۹۸۵ میلادی به ارزش 31 هزار و 500 دلار خریداری کرده ‌است، زندگی می‌کند. البته او خانه گران‌تری در لاگونا بیچ، در ایالت کالیفرنیا دارد که در سال ۲۰۰۴ خریده است.


درآمد سالیانه بافت در سال ۲۰۰۶ میلادی حدود 100 هزار دلار بود یه در مقایسه با استاندارد درآمد  شخصی با چنین جایگاهی، ناچیز است.


جالب است بدانید او نخستین سهام خود را در 11 سالگی خرید و اکنون افسوس می‌خورد که چرا زودتر شروع نکرده است. او می‌گوید: «فکر نکنید فرزندانتان کوچکند. آنها را به سرمایه‌گذاری تشویق کنید». او می‌گوید: «کتاب «تاریخچه شخصی» از کاترین گراهام بهترین کتابی است که خوانده‌ام و فکر می‌کنم هر کسی باید آن را بخواند». او درباره آخرین ولخرجی بزرگ خود می‌گوید: «داشتن پول زیاد نتوانست راه زندگی مرا در هیچ چیزی تغییر دهد. اما در مقابل خریدن هواپیما نمی‌توانم مقاومت کنم. من در سال چندین هزار دلار  صرف این کار می‌ینم».
وارن بافت درباره شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری‌اش می‌گوید: «برکشایر بخشی از من است که هیچ‌گاه نتوانسته‌ام از آن جدا شوم. اما فکر نمی‌کنم بخواهم دارایی‌هایم را در شش یا هشت سال آینده پنج برابر ینم. همین مبلغ هم اکنون به اندازه کافی زیاد است و می‌توانم با آن کارهای زیادی انجام بدهم. اکنون دارایی من به حدی رسیده که می‌توانم کارهای مهمی انجام دهم».


او درباره بیل‌گیتس می‌گوید: «اگر قرار است کسی شرکت مرا تصاحب کند، امیدوارم آن آدم، بیل باشد».


بافت همیشه خودش اتومبیل شخصی خود را می‌راند و هیچ راننده یا محافظ شخصی ندارد. هرگز با جت شخصی سفر نمی‌کند هرچند که مالک بزرگ‌ترین شرکت جت شخصی دنیاست.


شرکت بافت از 63 شرکت تشکیل شده است. او هر ساله تنها یک نامه به مدیران اجرایی این شرکت‌ها می‌نویسد و اهداف آن سال را ابلاغ می‌یند. او هرگز جلسات یا مکالمات تلفنی را بر مبنای یک شیوه قاعده‌مند برگزار نمی‌کند و به مدیران اجرایی خود 2 اصل آموخته است: اصل اول این است که «هرگز ذره‌ای از پول سهامداران خود را هدر ندهید» و اصل دوم می‌گوید «اصل اول را فراموش نکنید».


او به کارهای اجتماعی شلوغ تمایلی ندارد. سرگرمی او پس از بازگشت به منزل، درست کردن مقداری ذرت بوداده (پاپکرن) و تماشای تلویزیون است.


وارن بافت نه با خودش تلفن همراه حمل می‌کند و نه کامپیوتری بر روی میز کارش دارد. او همیشه به جوانان می‌گوید: «از کارت‌های اعتباری دوری کنید و به خودتان متکی باشید؛ پول انسان را نمی‌سازد، بلکه انسان است که پول را ساخته. ضمنا تا جایی که می‌توانید، ساده زندگی کنید. به توصیه‌های دیگران توجه نکنید فقط به آنها گوش کنید اما کاری را که فکر می‌کنید درست است انجام دهید. دنبال مارک‌های معروف نباشید. آن چیزهایی را بپوشید که به شما احساس راحتی دست می‌دهد. پول خود را به خاطر چیزهای غیرضروری هدر ندهید. تنها به خاطر چیزهایی خرج کنید که واقعا به آنها نیاز دارید. این زندگی شماست. چرا به دیگران این فرصت را می‌دهید که برای زندگیتان تعیین تکلیف ینند».


بافت، فارغ‌التحصیل دانشگاه نبراسکاست و فوق‌لیسانس خود را در رشته اقتصاد از دانشکده بازرگانی کلمبیا تحت نظارت بنجامین گراهام گرفته است. سرمایه‌گذار و نویسنده معروف، فیلیپ فیشر در بینش و فلسفه سرمایه‌گذاری بافت تاثیر زیادی گذاشته است.


بافت یکی از مخالفان سرسخت انتقال ثروت از یک نسل به نسل بعدی است. شاید برای همین است یه اعلام کرده بخش زیادی از ثروتش پس از مرگ او به بنیاد بافت منتقل شود. ارزش هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری او  در حال حاضر 83 هزار دلار است. او درباره سرمایه‌گذاری می‌گوید: "شناسایی یک سرمایه‌گذاری خوب و دل بستن به آن، بهتر از پریدن از یک سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاری دیگر است".


برچسب‌ها :

1 2 3 4 5
نويسنده : ایمان صاحبدادی | دسته بندي : بورس, فرابورس, | نسخه قابل چاپ

تاريخ ارسال مطلب : 1393/2/21 - 00:33



بازار بورس نیویورک (New York Stock Exchange) بزرگ‌ترین بازار بورس از نظر میزان معاملات و ارزش بازار سرمایه در آمریکا و جهان است. این بازار ۸ مارس ۱۸۱۷ تاسیس شده است.

این بازار در خیابان شمارهٔ ۱۱ وال استریت، منهتن جنوبی در شهر نیویورک واقع شده‌است. بورس اوراق بهادار نیویورک از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹:۳۰ صبح (۱۸ بعدازظهر به وقت تهران) تا ۱۶ بعداز ظهر (نیمه شب به وقت تهران) به معامله می‌پردازد.

دو شاخص اصلی بورس وال استریت شاخص داو جونز (Dow Jones ) و شاخص نزدک (NASDAQ) است.


بازار بورس نیویورک، در سال ۱۷۹۲ در پلاک ۴۰ وال استریت شروع به کار کرد. در سال ۱۸۶۵ به ساختمانی با پلاک ۱۰-۱۲ در خیابان براد (Broad Street) منتقل شد و سپس در ۲۲ آوریل ۱۹۰۳ به ساختمانی ۴ میلیارد دلاری، در پلاک ۱۸ خیابان براد نقل مکان کرد. در سال  ۱۹۲۲ یک ساختمان برای دفاتر اجرایی بازار، در پلاک ۱۱ وال استریت (محل کنونی بازار بورس نیوروک) بازگشایی شد و در سال ۲۰۰۸ بود که بازار بورس آمریکا، با بازار بورس نیویورک ادغام شد و سالن اصلی آن، به تالار خرید و فروش بورس نیویورک منتقل شد. حملات11 سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی در منهتن، باعث از بین رفتن ۴۵٪ درصد دفاتر اداری وال استریت شد.

اپراتور بازار بورس نیویورک؛  ان‌وای‌اس‌ای یورونکست (NYSE Euronext) است که در پی ادغام بورس نیویورک و بورس یورونکست در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد.


برچسب‌ها :

1 2 3 4 5
نويسنده : ایمان صاحبدادی | دسته بندي : بورس, فرابورس, | نسخه قابل چاپ

تاريخ ارسال مطلب : 1393/2/3 - 12:31

همزمان با تشکیل اتاق عملیات سوخت رسانی در سطح وزارت نفت، قیمت‌های جدید بنزین فردا شب رسما اعلام می‌شود تا از هفته آینده شاهد عرضه مجدد بنزین و گازوئیل سه نرخی در سطح جایگاه‌های سوخت باشیم.
از ساعت 24 فردا شب پنج شنبه چهار اردیبهشت ماه قیمت بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی رسما اعلام و در جایگاه‌های سوخت این فرآورده‌های نفت و گاز عملا با قیمت های جدید عرضه خواهد شد.

بر این اساس علاوه بر بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت های هوشمند سوخت، بنزین با دو قیمت جدید نیمه یارانه ای و آزاد عرضه خواهد شد.

از سوی دیگر بنا بر اعلام ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت کشور تا اطلاع ثانوی مردم می توانند بنزین را با قیمت 400 تومانی ذخیره کارت ها و یا کارت جایگاه داران با قیمت آزاد 700 تومانی خریداری کنند.

مرد اول اقتصاد کشور دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما از افزایش قیمت حامل های انرژی با یک شیب بسیار ملایم خبر داد و یادآور شده بود: قیمت حامل‌های مختلف انرژی قرار است در یک دوره 5 تا 7 ساله به طور کامل آزاد شود.

برهمین اساس، اگر سالیانه 20 تا 24 درصد قیمت سوخت گران شود در مدت 5 سال قیمت این فرآورده استراتژیک نفتی آزاد خواهد شد.


برچسب‌ها :

1 2 3 4 5
نويسنده : ایمان صاحبدادی | دسته بندي : بورس, فرابورس, | نسخه قابل چاپ

تاريخ ارسال مطلب : 1393/2/2 - 21:56



برچسب‌ها :